محصولات ما فضاییست.

پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق یا FM ای جی وی .تلفن فروش : 02191693121

پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق یا FM ای جی وی .تلفن فروش : 02191693121

در این مقاله درباره‌ی پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق یا FM ای جی وی صحبت خواهیم کرد. گچ کناف (گچ تخته) ویژگی های بسیار کاربردی دارد. در این میان مقاومت بالای آنها در برابر آتش و رطوبت از ویژگی های آن است. در سقف های کامپوزیت کناف می توان از گچ تخته استفاده کرد. به دلیل سقف کاذب کناف، می توان بار سنگین تری را با پانل های معمولی متصل کرد. این پنل ها علاوه بر عایق کاری ساختمان ها در برابر حرارت و صدا (برای نصب سقف های آکوستیک)، به بهبود کیفیت هوای داخل ساختمان نیز کمک می کنند.

آشنایی با پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق یا FM ای جی وی

پانل های دیواری غول پیکر مقاوم در برابر آتش و رطوبت UMI به عنوان مواد تکمیل کننده دیوار داخلی و سقف در فضاهای مسکونی و تجاری استفاده می شود که اغلب به مقاومت ویژه در برابر آتش یا رطوبت یا ترکیبی از هر دو نیاز دارند.

  • طبق EN-520، UMI جذب آب را زیر 10 درصد حفظ می کند و طبق گزارش UL، درجه مقاومت در برابر آتش را بیش از 90 دقیقه ارائه می دهد.
  • پانل های گچی ساده معمولاً در سیستم های ساخت و ساز خشک (مانند دیوارهای جداکننده، دیوارهای روکش و سقف های کاذب) استفاده می شوند. این صفحات دارای روکش کرم هستند.
  • اجزای تخته گچی معمولی RG که مخفف عبارت “Regular Gypsum Board” است، دارای هسته گچی است، به این معنی که جزء اصلی آن گچ است.

پانل های گچی کناف به تخته هایی گفته می شود که دارای پایه گچی با ترکیبات خاص بوده و رویه و لبه های بلند آن با نوع خاصی از کاغذ مقاوم پوشانده شده است و به طور کلی پانل های گچی کناف در چهار نوع تولید و عرضه می شود.

  • پنل معمولی یا RG

رنگ این پنل ها کرم می باشد.

  • پانل مقاوم در برابر رطوبت یا MR

رنگ این نوع پنل سبز است.

  • پانل مقاوم در برابر آتش یا FR

رنگ این پنل ها صورتی است.

  • پانل مقاوم در برابر آتش و رطوبت یا FM

صفحه ساده (عادی) RG یا GKB

تخته گچی معمولی یا RG اغلب برای ساخت و ساز خشک (کناف) در محیط های خشک و بدون خطر آتش سوزی مانند پارتیشن ها یا دیوارهای جداکننده، دیوارهای پوششی و سقف های کاذب استفاده می شود. این صفحات دارای یک جلد کرم رنگ، همراستا با محور مرکزی پشت، و دارای یک برچسب آبی با چاپ لاتین با عبارت "Knauf" (در پشت پانل، "Knauf" علاوه بر این عبارت، تاریخ تولید (تاریخ) روی آن درج شده است. زمان تولید برای هر بشقاب نشان داده شده است).

تخته گچی MR یا GKBI مقاوم در برابر رطوبت

گچ تخته هایی با مواد مقاوم در برابر رطوبت وجود دارد و برای محیط های مرطوب مناسب هستند. گچ تخته های MR برای آشپزخانه ها و حمام ها و سایر محیط های خشک استفاده می شود. صفحات روی کاغذ سبز با مهر کناف کناف به زبان لاتین در امتداد محور مرکزی آنها چاپ شده است.

پانل گچی مقاوم در برابر آتش FR یا GKF

گچ شامل تخته هایی است که حاوی الیاف شیشه است و در برابر آتش مقاوم است. پانل های گچی FR در مناطق و مکان هایی که به عنوان مثال نیاز به حفاظت در برابر آتش است (تیرها و ستون های فولادی، شبکه های تاسیساتی و کلیه مناطق حساس به آتش سوزی و عواقب آن) استفاده می شود. این تابلوها دارای روکش صورتی بوده و مهر کناف قرمز رنگ در محور مرکزی به صورت لاتین چاپ شده است.

تخته گچ مقاوم در برابر رطوبت و آتش FM یا GKFL

صفحاتی هستند که در گچ تشکیل دهنده آن  الیاف شیشه و همچنین مواد مقاوم در برابر رطوبت قرار دارد .پانل های گچی FR (مقاوم در برابر حریق و رطوبت) در مکانهایی که توام با رطوبت  ممکن است مقاومت در برابر حریق مورد نیاز باشد و حساسیت توام رطوبت و حریق احساس شود   استفاده می شوند، این پانل ها دارای روکش سبز  بوده و در راستای محور میانی پشت خود مهر قرمز کناف Knauf  به صورت لاتین چاپ شده است. در این مقاله درباره پانل گچی مقاوم در برابر رطوبت و حریق یا FM ای جی وی حرف زدیم و انواع و ویژگی های آنهارا مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین بخوانید...

12 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...