محصولات ما فضاییست.

پنل گچی ای جی وی و تفاوت آن با تایل آلومینیومی .تلفن فروش : 02191693121

پنل گچی ای جی وی و تفاوت آن با تایل آلومینیومی .تلفن فروش : 02191693121

اگر نگاهی به زندگی‌های امروزه کرده باشید متوجه می‌شوید که استفاده از ساخت و سازهای مدرن و لاکچری بسیار رایج شده و افراد از سازه‌های بسیار زیادی برای دکوراسیون منازل خود استفاده می‌کنند. به عنوان مثال پنل‌های گچی ای جی وی و یا تایل‌های آلومینیومی بسیار زیادی هستند که شما می‌توانید در سازه خود از آنها استفاده نمایید. در واقع هر دوی این تایل‌ها با توجه به اینکه کارهای یکسانی انجام می‌دهند اما دارای تفاوت‌هایی نیز هستند. 

به عنوان مثال بارزترین تفاوتی که پنل گچی ای جی وی با تایل آلومینیومی دارد مربوط به جنس آنها می‌باشد. همانطور که از نام پنل‌های گچی مشخص است جنس آن از گچ بوده و همچنین تایل‌های آلومینیومی نیز از جنس ورقه آلومینیوم و یا گالوانیزه تهیه و تولید شده است. اما پنل گچی ای جی وی و تفاوت آن با تایل آلومینیومی فقط به همین جا محدود نمی‌شود. در برخی موارد دیده شده که این دو سازه ساختمانی حتی در کاربرد و مزیت‌ها نیز با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند. در صورتی که علاقه دارید در رابطه با پنل گچی ای جی وی و همچنین تفاوت‌هایی که با تایل آلومینیومی دارد آشنا شوید تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید.

تفاوت انواع تایل‌های گچی با تایل‌های آلومینیومی

در حالت کلی همانطور که می‌دانید تایل‌های آلومینیومی و همچنین تایل‌های گچی دارای انواع مختلفی هستند که هر یک از آنها قابل استفاده در مکان‌های مختلف می‌باشند. به عنوان مثال با توجه به اینکه هم تایل‌های آلومینیومی و هم تایل‌های گچی دارای انواع تمام پانچ، وسط پانچ و یا پانچ‌دار مربعی هستند اما ساز و کار متفاوتی دارند که در این قسمت به آنها اشاره می‌کنیم.

انواع تایل‌های گچی

• تایل گچی پانچ‌دار نامنظم

این پنل به صورت پانچ‌های نامنظمی که روی سطوح آن وجود دارد به تولید رسیده و به فضای شما احساس جدید و خوبی را منتقل می‌کند.

• تایل گچی پانچ‌دار مربعی

یکی از انواع تایل‌های گچی، تایل گچی پانچ‌دار مربعی بوده که با استفاده از پنل‌هایی با سوراخ‌های مربعی شکل به تولید رسیده است. در حالت کلی این الگو باعث می‌شود که فضای شما یک حالت منظم و مرتب داشته باشد.

• تایل گچی پانچ‌دار منظم

همانطور که از نام این تایل مشخص است روی سطح آن سوراخ‌های دایره‌ای شکلی با فاصله یکسان از یکدیگر وجود دارد که قابلیت آکوستیک کردن فضا را به شما می‌دهند.

انواع تایل‌های آلومینیومی ای جی وی

• تایل آلومینیومی تمام پانچ

یکی از انواع تایل‌های آلومینیومی ای جی وی تایل آلومینیومی تمام پانچ بوده که در تمام سطح خود دارای پانچ می‌باشد. گفته می‌شود که از تایل آلومینیومی تمام پانچ در سالن‌های آمفی تئاتر، فضاهای اداری و یا سینما استفاده می‌شود به این دلیل که خاصیت آکوستیک کردن فضا را دارا هستند.

• تایل‌های آلومینیومی وسط پانچ

این تایل که شباهت زیادی به تایل آلومینیومی تمام پانچ دارد اما تنها در بخش وسط آن سوراخ یا پانچ دیده می‌شود. نکته شایان ذکر این است که از این پنل در فروشگاه‌های تجاری، پاساژها و یا راهروها استفاده می‌گردد.

با نگاهی به موارد بالا می‌توانید متوجه شوید که پنل‌های گچی ای جی وی و همچنین تایل‌های آلومینیومی هم دارای شباهت و هم دارای تفاوت‌هایی با یکدیگر هستند. در واقع بیشترین تفاوتی که در میان این دو تایل دیده می‌شود مکان قابل استفاده آنها می‌باشد.

تفاوت وزن تایل آلومینیومی و تایل گچی

در حالت کلی یکی از رایج‌ترین سوالاتی که وجود دارد در رابطه با وزن‌های تایل آلومینیومی و تایل گچی می‌باشد. در واقع تایل‌های گچی وزنی در میان ۲ الی ۴ کیلوگرم را دارا هستند. از سوی دیگر باید اضافه کنیم که تایل‌های آلومینیومی وزنی در حدود ۷.۵ الی ۸ کیلوگرم دارند. بدیهی است که هرچه وزن پنل یا تایل کمتر باشد وزن کمتری به سقف وارد می‌شود و از نظر اصولی استانداردتر است. با این وجود در مناطقی که نیاز به عایق بودن تایل داریم، تایل‌های آلومینیومی مناسب‌تر خواهند بود.

همچنین بخوانید...

20 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...