محصولات ما فضاییست.

پانل گچی و دیوار کاذب جدا کننده. تلفن فروش : 02191693121

پانل گچی و دیوار کاذب جدا کننده. تلفن فروش : 02191693121

در ساختمان سازی و دکوراسیون داخلی از پانل‌های گچی به عنوان دیوار کاذب جدا کننده استفاده می‌کنند. به این نوع دیوارهای جدا کننده غیر باربر هستند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد پانل‌های گچی و دیوار کاذب جدا کننده، کاربرد، مزایا و نحوه نصب آن صحبت کنیم. پس با ما همراه باشید.

پانل‌های گچی و دیوار کاذب جدا کننده چیست؟

دیوارهای جداکننده به دیوارهای غیر باربر گفته می‌شود که برای تقسیم‌بندی فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌شوند. این دیوارها از جنس‌ها و پوشش‌های متنوعی ساخته می‌شوند. این دیوارها از پنل‌های گچی با هسته‌های مختلف، اجزای فلزی برای سازه، ادوات اتصال، مصالح درزگیری و جانبی نظیر نوار فوم و چسب کاشی ساخته شده‌اند.

نحوه نصب پانل‌های گچی و دیوار کاذب جدا کننده 

ابتدا یک چارچوب محکم از تیرچه‌های فلزی یا چوبی برای نگهداری دیوار ساخته می‌شود. سپس پانل‌های گچی در داخل این چارچوب قرار داده می‌شوند و به وسیله میلگردها و پیچ‌ها به چارچوب متصل می‌گردند. با استفاده از پوشش گچ، سطح دیوار صاف و تمیز می‌شود.

مزایای پانل‌های گچی و دیوار کاذب جدا کننده

یکی از اصلی‌ترین مزایای این پانل‌ها، وزن کمتر آنها نسبت به دیوارهای سنگی یا بلوکی است. این ویژگی منجر به کاهش بار ساختمانی می‌شود. همچنین، زمان ساخت کوتاه‌تر این دیوارها امکان اجرای سریع‌تر پروژه‌های ساختمانی را فراهم می‌کند. دیوارهای جدا کننده گچی نه تنها یک جداکنندگی فیزیکی بین فضاها هستند، بلکه در کنار این ویژگی، عایق‌بندی صوتی نیز هستند. 

این ویژگی مهم در فضاهایی که نیاز به حفظ حریم و کاهش صداهای محیطی مانند کلاس‌های آموزشی، موسیقی دارند، اهمیت دارد. یک ویژگی دیگر این پانل‌ها، امکان استفاده از مصالح مقاوم به آتش در ساخت دیوارهای جداکننده گچی گفت. اینکار باعث افزایش ایمنی ساختمان در برابر احتراق است و تا حد زیادی از خطرات آتش‌سوزی می‌کاهد. 

مهم‌ترین مزایای پانل گچی جدا کننده 

  • این نوع دیوار در برابر لرزش‌های زیاد و زلزله بسیار مقاوم هستند و چون سبک هستند خطر جانی به حساب نمی‌آیند.
  • سرعت نصب بالا و آسان با کمترین تعداد تکنسین مورد نیاز
  • امکان رنگ آمیزی و خشک شدن سریع 
  • تعمیر و نگه داری آسان دو مزیت اصلی دیگر این دیوارها هستند. به طوری که امکان ترمیم و تعویض بدون آسیب به دیگر قسمت‌های دیوار وجود دارد.
  • دسترسی آسان و سریع به تاسیسات الکتریکی و مکانیکی همیشه یکی از دغدغه ساختمان سازان و مهندسان است. دیوارهای جدا کننده گچی دارای این مزیت می‌باشد.
  • کاهش وزن نسبت به دیوارهای سنتی باعث کاهش نیروهای جانبی و بار مرده ساختمان شده و افزایش سطح مفید داخلی را فراهم می‌آورد.
  • مقرون به صرفه 

قیمت پانل‌های گچی و دیوار کاذب جدا کننده

همانطور که در بخش قبل گفتیم این پانل‌ها به عنوان دیوار مقرون به صرفه هستند. به طوری که قیمت مناسبی دارند و هم نیاز به تکنسین زیاد برای نصب ندارد که این سبب کاهش هزینه‌ها می‌شود. اما چالش بزرگ در هنگام خرید این پانل‌ها کیفیت مطلوب است. زیرا اگر پانل‌ها کیفیت مناسب را نداشته باشد نه تنها یک خرید اقتصادی نیست بلکه با گذشته زمان و تخریب سریع دیوار متضرر خواهید شد. 

پس پیشنهاد ما به شما خرید از تولید کننده معتبر است تا از کیفیت محصول خریداری شده اطمینان حاصل کنید. مجموعه ای جی وی یک تولید کننده محصولات ساختمانی است که دارای دهه‌ها سابقه در این زمینه است. برای خرید کافیست با واحد فروش ما تماس حاصل فرمایید.

همچنین بخوانید...

19 دی 1402 وبلاگ

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...
عضویت خبرنامه
عضو خبرنامه ماهانه وب‌سایت شوید و تازه‌ترین نوشته‌ها را در پست الکترونیک خود دریافت کنید.
آدرس پست الکترونیک خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...